یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

سازمان نظام صنفی رایانه استان تهران:

مشکل پهنای باند و تحویل ظرفیت نداریم

باندپهن

شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۱:۰۰


عضو سازمان نظام صنفی رایانه استان تهران گفت: تا پارسال مشکل تامین پهنای باند و تحویل ظرفیت را داشتیم اما در حال حاضر این مشکل برطرف شده و تحویل ظرفیت به روز انجام می شود.

وایمکس نیوز یوسفی‌زاده در اولین همایش جایزه کیفیت AQA اظهار کرد: بعضی از شرکت‌ها که هم PAP هستند و هم ISDP پهنای باند ارزانی که از زیرساخت می‌گیرند را فقط در زیرمجموعه PAP خود تزریق می‌کنند.

 وی در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر اینکه هنوز با زیرساخت بر سر تامین STM1 و افزایش آن مشکل دارید یا خیر؟ گفت: از روز اول مشکلی با زیرساخت بر سر تامین STM1 مشکلی نداشتیم و هر STM1 155 مگ را همان 155 مگ تحویل می‌گیریم؛ مشکل ما سر محتوایی است که تحویل می دهیم و در حال حاضر توقع مان این است که زیرساخت از آن حمایت کند که با پیگیری هایی که انجام می دهیم امیدواریم مشکل مان حل شود.

 مدیر عامل آسیاتک درباره اظهارات برخی از نماینده‌های شرکت های ISP که معتقدند "شرکت های PAP که هم ISP هستند و هم ISDP براساس مصوبه 181 پهنای باند را ارزانتر از شرکت های ISP دریافت می کنند و این خلاف بازار رقابتی است"، گفت: پهنای باندی که شرکت های PAP براساس مصوبه 181 ارزان‌تر دریافت می کنند؛ برای پورت های PAP است و آن قسمتی که برای ISDP استفاده می‌کنیم در شرایط برابر با شرکت های ISDP است.

 یوسفی‌زاده اظهار کرد: این بی انصافی شرکت های ISDP بود که بدون آنکه قانون این مصوبه را بدانند و شرکت های PAP که توسعه ملی انجام می دهند؛ نه یک کار محلی و صرفا درامدزا را با اعتراض خود زیر سوال ببرند.

 وی درباره اینکه هنوز هم مخابرات در برخی از استانها برای شرکت ها مشکل ایجاد می کند یا خیر؟ گفت:برخورد مخابرات استانی متفاوت است و برخی از استان ها همچنان با شرکت های PAP تعامل خوبی ندارند و تنها راهی که ما برای حل این مشکل داریم تعامل برای حل مسأله است.

 عضو سازمان نظام صنفی استان تهران شرایط در نظر گرفته شده در پروانه جدید شرکت های PAP از سوی رگولاتوری را براساس اصول حاکم بر پروانه که شرکت ها ی PAP امضا و ارسال کردند، دانست و گفت: این اصول تا به امروز تغییری نکرده و چیز جدیدی از اصول حاکم بر پروانه که قبلا به نتیجه رسیده بود، به آن اضافه نشده است.

 او افزود: رگولاتوری اعلام کرده تصویب پروانه شرکت های PAP به زمان بیشتری نیاز دارد و به احتمال زیاد پروانه ها تا پایان شهریور ماه نهایی و به شرکت ها اعطا می شود.

 یوسفی زاده با به فال نیک گرفتن اینکه امسال دهمین سال شکل گیری شرکت های PAP همزمان شده با انتخاب شرکت آسیاتک به عنوان برترین شرکت ارایه دهنده اینترنت پرسرعت و روز جهانی ارتباطات، گفت: انتخاب رتبه برتر با رتبه سوم شاید برای برخی از دوستان جای سوال باشد با این حال روش ارزیابی و ارزشگذاری از سوی وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بر اساس مدل های جهانی کیفی بومی سازی شده هرساله اجرا می شود و این همان روشی است که شرکت آسیاتک برای ارتقای نمایندگانش در مدل های تعالی کیفی انتخاب کرده است.

 وی اظهار کرد: امسال برای اولین بار جایزه AQA را برای نمایندگان برگزار کرده و بنا داریم برای رشد مدل های تعالی در سطح کشور خصوصا در صنعت IT و حوزه فناوری ارتباطات که پایه تمام کارهای جامعه است، پیش بریم.

 وی گفت: در این سال ها شرکت های فعال در این حوزه به نوعی با عملکرد جزیره ای توانستند به این سطح از توسعه برسند بنابراین وقت آن است که هوشمندانه حرکت کنیم و ارتباط و تعامل خود را هرروز با مراکز مخابراتی حتی کوچکترین مرکز مخابراتی کشور بیشتر کنیم تا بتوانیم همراه با توسعه، جایگاه خوبی در این صنعت داشته باشیم.

 عضو سازمان نظام صنفی رایانه استان تهران بازنگری و تمدید پروانه شرکت های PAP بعد از 10 سال را نقطه عطفی برای شرکت های ندا دانست و گفت: شرکت های فعال در این حوزه تلاش کردند با رایزنی با سازمان تنظیم مقررات؛ تکنولوژی جدید و راه جدید رو برای گذر از تحریم های داخلی پیدا کنند و تا پایان سال فضای کاری جدید برای استفاده از تکنولوژی های جدیدی که به شرکت های PAP داده می شود این شرایط را فراهم می کند تا فضایی که در این سال ها ساخته شده چندین برابر افزایش یابد.

منبع: ایسنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو